Sotsiaalmeedia on hea vahend mis tahes ürituste nähtavuse ja väärtuse suurendamiseks.
- Üritustel maksab luua pildistamise jaoks spetsiaalne ala selleks sobiva valgutusega, sest suur osa fotodest jõuab sotsiaalmeediasse, koos ürituse teemaviitega. Foto: Meeli Küttim
Mis on mis
Sotsiaalmeedia kunstNäpunäiteid oskuslikuks kasutamiseksPeg Fitzpatrick, Guy KawasakiTõlkinud Taavi Prints
Tihti kasutatakse sotsiaalmeediat küll ürituse eelreklaamiks, kuid ürituse käigus kasutatakse sotsiaalmeediat vähe, kui üldse, kirjutab 14. detsembri Äripäev kuidas-rubriigis. Guy Kawasaki värskelt eesti keeles ilmunud raamatust "Sotsiaalmeedia kunst“ leiab paljude muude sotsiaalmeedia kasutamise nõuannete kõrval ka sel teemal kasulikke näpunäiteid.Vali lühike ja aegumatu teemaviide ja kasuta seda kõikjal
Üritusega seoses tuleks valida lihtne, pidevalt nähtav teemaviide (hashtag) ning selle kasutamist tuleks alustada ürituse reklaamimise esimesest hetkest peale. Teemaviide peab olema veebilehel, kõikides reklaamides ja meiliallkirjas. Kui üritusel on paberkava, peab teemaviide olema selle esikaanel. Sissejuhataval slaidil peab teemaviide olema väga suurelt ning igal järgneval slaidil olgu teemaviide jaluses.
Pane tähele
Määra inimene, kes tegeleb sotsiaalmeediaga
Et üritust tõeliselt sotsiaalmeediaga siduda, peaks vähemalt üks inimene ainult sotsiaalmeediaga tegelema. Teha on palju.
Enne üritust. Reklaami üritust, et inimesed sellest kuuleksid ning tuleksid kohale.
Ürituse kestel. Säutsu, mis parasjagu toimub, ning tee pilte esinejatest ja külalistest. Pildid lae üles pauside ajal ning jaga ka teiste inimeste postitusi.
Pärast üritust. Jaga ürituse kohta artikleid ning veel kord pilte ja videoid. Julgusta ka osalejaid oma pilte uuesti jagama.
Kui meeskonnas selliseks tööks sobivat inimest pole, võiks ürituste ajaks palgata sotsiaalmeediaspetsialisti. Spetsialist teab, kuidas ürituse kajastust mitmekordistada ning ta kasutab selleks nii oma kontosid kui ka sõprade abi.
Iga töötaja, kõneleja, edasimüüja ja külaline peab õiget teemaviidet teadma ning inimestel tuleb paluda seda ka kasutada. Ürituse moderaator peaks paluma osalejatel üritusest koos teemaviitega teada anda ning postitusi jagada. Ürituse sihtrühmas on kõik maailma inimesed, kes võiksid olla sinu tootest või teenusest huvitatud, mitte ainult need, kes ise üritusel osalevad.
Kasuta teenuseid, mis filtreerivad välja sinu teemaviitega säutsud ning näita neid säutse üritusel suurel ekraanil. Säutsude kuvamine julgustab inimesi rohkem säutsuma ja sealjuures teemaviidet kasutama.
Näita otseülekannet või anna reaalajas ülevaade
Pole ühtki põhjust, miks mitte näidata üritusest otsepilti. Seda ei ole mõtet karta, et otseülekanne vähendab külastajate arvu. Kui otseülekande vaatamine on tõesti sama hea, kui kohale tulemine, on su üritus jama.
Teine võimalus on lasta sotsiaalmeediaga tegeleval inimesel anda üritusest detailne tekstipõhine ülevaade. Selleks sobivad kõige paremini Twitter, Instagram või ajaveeb.
Reaalajas antav kirjalik reportaaž pole nii hea kui videoülekanne, kuid seda on odavam ja lihtsam teha. Samuti sobib tekstipõhine ülevaade hästi inimestele, kes ei saa tööl olles videot vaadata, näiteks kontori reeglite tõttu.
Loo koht pildistamiseks, õhuta pildistama ja pilte jagama
Üritustel maksab luua pildistamise jaoks spetsiaalne ala. Selleks on vaja vaid head valgustust ja taustaks teie toote kirjadega plakatit. Väga suur osa sellistest fotodest jõuab sotsiaalmeediasse ning loodetavasti koos ürituse teemaviitega.
Hea on palgata professionaalne fotograaf, kes teeb üritusest ilusaid pilte. Ürituste kangelased peaksid tegema külalistele ettepanekuid koos pilti teha. Mitte keegi ei keeldu ning need pildid jõuavad sotsiaalmeediasse.
Pärast üritust saada külalistele fotoalbumite lingid ning julgusta pilte alla laadima. Jaga pilte ja videoid kõikidel platvormidel, et need jõuaksid kõikide osavõtjateni, kes saavad hakata neid omakorda edasi jagama.
Kuidas oma blogipostitusi levitada?
Kirjuta pealkirjast mitu põnevat ja klikkimisväärset varianti.
Tee kolm pilti, mille suurused on 735 x 1102, 788 x 940 ja 512 x 1024 pikslit.
See pilt, mille suurus on 735 x 1102 pikslit, pinni Pinterestis kahe sinu blogisse viiva lingiga (üks link kirjelduse lahtrisse, teine allika lahtrisse). Pinteresti pinn lisa omakorda blogipostitusse.
LinkedInis jaga oma blogipostitust pildiga, mille suurus on 788 x 940 pikslit. Vaata, et pildifaili nimi oleks sama, mis postituse pealkiri, sest LinkedIn kuvab failinime.
Google+i tee pikem postitus, kuhu lisa pilt suurusega 735 x 1102, blogilink ja Pinteresti postituse link.
Jaga postitust Facebooki seinal ja lehel, kasutades pilti suurusega 788 x 940 pikslit. Lisa postitusse küsimus, et soodustada arutelu, ning kaks linki: üks, mis viib blogisse, ja teine, mis viib Pinteresti postitusse.
Säutsumisel kasuta pilti, mille suurus on 512 x 1024 pikslit.
Võta kavasse teiste pealkirjadega järelsäutsud, milles tsiteerid sama postitust.
Jaga postitust asjakohastes LinkedIni ja Facebooki rühmades ja Google+’i kogukondades.
Lisa postitusele asjakohaseid teemaviiteid (hashtag’e), et rohkem inimesi selle üles leiaks.
Seotud lood
Mikroblogikeskkonna Twitteri elu börsil on õnnetu. Kunagi üks kuumemaid idufirmasid on tõsises hädas uute kasutajate leidmisega, juhtkond lahkub ja aktsia odavneb. Samas – see on parim aeg ülevõtmiseks.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.